پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112266
مرخصي زندانيان با دستبند الکترونيکي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 909

به گزارش از پايگاه خبري پيرغار به نقل از واحد مرکزي خبر: غلامحسين اسماعيلي با اشاره به پشت سرگذاشتن مراحل ازمايشي دستبندها و پابندهاي الکترونيکي افزود : دستبندها و پابندهاي الکترونيکي از قابليت رصد و رديابي فرد در موقعيت هاي مختلف برخوردار است و سازمان زندانها با هدف مراقبت از زندانيان در طول دوران مرخصي از اين وسيله استفاده مي کند.

وي گفت : دستبندها و پابندهاي الکترونيکي مجهز به سيستم جي .پي . ار . اس از قابليت بالاتري نسبت به سيستم هاي جي پي اس در تمام فضاها حتي فضاهاي بسته و متروها برخوردار بوده و قابل رديابي هستند ضمن اينکه با ارسال پيام در هر 30 ثانيه يا يک دقيقه مي توان از موقعيت فرد مطلع شد.

رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور افزود : براي زندانياني که به مرخصي مي روند ، در صورتي که فرد اين دست بندها و پابندهاي الکترونيکي را از خود جدا کند سريعا مرکز کنترل پيام متوجه و اقدامات لازم انجام مي شود.

وي با بيان اينکه دوگروه از محکومان جامعه هدف مراقبت هاي الکترونيکي هستند ، گفت :‌ يک گروه کساني هستند که به جاي معرفي و اقامت در زندان با تشخيص قضات مي توانند در خارج از زندان تحت مراقبت قرار گيرند ، گروه دوم زندانياني هستند که به مرخصي يا مراکز اشتغال و فني حرفه اي اعزام مي شوند.

غلامحسين اسماعيلي افزود : در حال حاضر 8 کشور از جمله هلند ، فرانسه ، تايلند ، امريکا و ترکيه از اين وسيله استفاده مي کنند و هزينه هر دستبند و پابند الکترونيکي با احتساب هزينه هاي سرور 300 هزارتومان تا يک ميليون تومان تمام مي شود که از محل هزينه هاي جاري و صرفه جويي سازمان تامين شده است.

وي گفت : 30 تا 50 هزار دستبند و پابند براي زندانياني که به مرخصي مي روند و حدود 50 هزار فقره نيز براي محکومان نياز داريم.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html